Exkluzivní úspěch Filipa Šolce na Lidické simultánce nejen jeho očima + partiář + foto

07.03.2013 14:00

(rš) Přinášíme odkazy, kde je možné se dočíst podrobnosti o této významné sportovně-společenské akci a úspěchu našeho nadějného hráče, který sice vstoupil do turnaje jako náhradník, ale nakonec jej i z této pozice dokázal proměnit ve svůj triumf a samozřejmě nezapomenutelný zážitek.

Info zde a zde a zpráva z Kladenského deníku a zpráva z Hradeckého deníku

Partiář

A. Karpov a Filip Šolc 2.3.2013 v Lidicích

 

A jak to viděl samotný Filip?

 

"Když mi taťka v lednu telefonoval a řekl mi, že si zahraji s Karpovem, myslel jsem si, že si ze mě dělá legraci. Pak mi však ukázal na internetu stránku, kde jsem se ujistil, že to opravdu není sranda. A tak jsem mohl 2. března v Lidické galerii hrát simultánku nakonec nejen s Anatolijem Karpovem, o kterém jsem dosud jen četl a slyšel o jeho skvělé hře, ale i se současným nejlepším hráčem Česka Davidem Navarou. Byl jsem však přihlášený jen jako náhradník a tak jsem strašně netrpělivě čekal až vypadne nějaký hráč. Pět minut před koncem stanoveného hodinového limitu, kdy jsem mohl ještě nastoupit, dostal mat první z ostatních šachistů. A potom to přišlo! Asi čtyřicet minut jsem poměřoval síly s bývalým mistrem světa Karpovem a Navarou, který měl první tah (oba se po jednom tahu střídali). Hrál se dámský gambit. Jelikož toto zahájení není zrovna moje oblíbené a detailně ho ještě tak neznám, musel jsem hodně vymýšlet. Navíc nebylo již moc času, protože postupně všichni ostatní hráči dohrávali své partie a tak se oba velmistři u mě rychle střídali. Když mi potom v 34 tahu po vzájemné domluvě nabídli remiz, tak jsem ji samozřejmě vzal! Byl a jsem z toho ještě teď úplně vedle..."

Zpět

Vyhledávání

Autorem webových stránek je Dimus © 2010-2015